התשובה המפתיעה של השר כהנא: "מוכנים לקחת את ניהול קבר הרשב"י"

    אבי רבינא 1 Comment on התשובה המפתיעה של השר כהנא: "מוכנים לקחת את ניהול קבר הרשב"י"

    על רקע האיום של מנכ"ל קבר הרשב"י וועדת החמישה כי יסגרו את מתחם הרשב"י בשל חוסר היכולת לבטח את האתר לאור סירובם של כלל חברות הביטוח להעריך את הסיכון במקום. מנכ"ל משרד הדתות משיב למנכ"ל הציון ומבהיר, "מדינה מוכנה להיכנס לניהול אתר הרשב"י במלואו באופן מיידי ככל שידרש וזאת על מנת שהאתר לא ייסגר"

    צילום: פלאש 90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההכרזה של מנכ"ל קבר הרשב"י אלי פריינד וועדת החמישה כי יסגרו היום (רביעי) את מתחם הרשב"י לאחר שכלל חברות הביטוח לא הסכימו לבטח את המתחם לאחר אסון מירון. אלי פריינד סיפר כי השר כהנא ניסה לעזור בהתחלה ללא הצלחה, אך כעת מגיעה תשובה מפתיעה משר הדתות כהנא דרך מנכ"ל משרדו.

    מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, מגיב במכתב תשובה ומבהיר: "ככל שאתם עומדים על הודעתכם כי בכוונתכם לסגור את האתר, נבקש כי חברי ועדת החמישה יודיעו לנו על כך באופן מיידי, על מנת שתיבחנה מלוא המשמעויות האופרטיביות הנובעות מהודעתכם זו".

    מעתוק מבהיר "יודגש כי לאחר היוועצות שנערכה בעניין זה, המדינה מוכנה להיכנס לניהול אתר הרשב"י במלואו באופן מיידי ככל שידרש וזאת על מנת שהאתר לא יסגר והכל בכפוף לכל דין".

    עוד הוסיף מנכ"ל המשרד כי ייתכן שאין בסמכות ועדת החמישה לסגור לחלוטין את אתר הקבר, וכי לפי הוראות התכנית החלה על האתר, השימושים המותרים הם ציבוריים, וככאלה הם צריכים להיות פתוחים לכלל הציבור".

    מכתבו של מעתוק מגיע בתגובה לפנייתו של מר אלי פריינד, מנהל ועדת החמישה לניהול קבר הרשב"י, בו מלין פריינד על כך שלא נמצאה חברת ביטוח המוכנה לבטח את האתר בעקבות אסון מירון. בסיום דבריו כתב פריינד: "בעקבות המצב שנוצר הנני להודיעך כי במידה ולא ימצא פתרון ביטוח לוועדת החמישה תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב"י החל מהיום (ד), י"א טבת תשפ"ב (15.12.21).



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אוי ואבוי גם שם הוא רוצה לשים את הטלפיים שלו ה' ירחם????